ניתוח ראש וצואר

ניתוחי ראש צוואר מהווים כמונח רחב אשר מתייחס לפרוצדורות כירורגיות שונות באזור הראש והצוואר.
מדובר בניתוחים אשר מבוצעים לאחר אבחון מקיף וייעדם הוא טיפול בליקוי תפקודי (במידה והתגלה כזה במסגרת האבחון).
ניתוחים אלו מצריכים רמת מומחיות גבוהה ולכן, כאשר עולה צורך בניתוח שכזה, מכל סיבה או מטרה, קיימת חשיבות גבוהה לבחור בתבונה את הרופא המנתח.  

סוגים של ניתוחי ראש צוואר

ישנם מספר סוגים נפוצים של ניתוחי ראש צוואר ובין היתר:

  • ניתוח שקדים ואדנואידים– ניתוח אשר מבוצע בעיקר בקרב ילדים (אבל לא רק). הניתוח נדרש במקרה של שקדים נפוחים אשר גורמים להפרעה בשינה ובנשימה. סיבה נוספת לצורך בניתוח זה היא כאשר מתגלה גידול על גבי השקדים.

  • ניתוח סינוסים אנדוסקופי – ניתוח אשר ייעודו לטפל במצב של סינוסיטיס או במחלה דלקתית באזור הסינוסים. במהלך הניתוח מבצעים למעשה ניקוי של חללי מערות האף ובמידת הצורף, מבצעים פעולות נוספות אשר ייעודן לשפר את זרימת האוויר.

 

  • ניתוח מיתרי הקול – מיתרי הקול שלנו חשופים למגוון בעיות כמו: דלקות, פוליפים, יבלות, גידולים ובצקות. במקרים רבים, הפתרון האפקטיבי ביותר לטיפול בבעיה יהיה באמצעות ניתוח. ניתוח זה מבוצע לרוב בשיטה אנדוסקופית, תחת בהרדמה מלאה.

 

  • ניתוח ליישור מחיצת האף– הצורך בניתוח זה יכול לעלות במקרים בהם מתגלה סטייה או עקמומיות של מחיצת האף – מה שעלול לגרום להיווצרות חסימה בכניסת האוויר דרך הנחיר, דלקות חוזרות בסינוסים, תחושה של אף סתום ובעיות קוסמטיות כאלו ואחרות.

אלו הם רק חלק מניתוחי ראש צוואר והרשימה כוללת עוד ניתוחים רבים, אשר לכל אחד מהם התועלות שלו והיכולות להקל או לטפל במצב רפואי אחר.

לסיכום, יש לא מעט סוגים של ניתוחי ראש צוואר כאשר המשותף לכולם, טמון בצורך ברמת מומחיות ומיומנות גבוהה לצורך ביצועם.
אם גם אתם זקוקים לניתוח שכזה ורוצים להבטיח שהוא יתבצע ע"י ידיים מקצועיות ומנוסות, מוזמנים ליצור קשר עם  המרפאה של ד"ר שחאדה – רופא מומחה למחלות א.א.ג וניתוחי ראש צוואר, בעל ניסיון של שנים. באפשרותכם לקבוע לצורך אבחון מקיף והתאמת הניתוח הנכון.  

דילוג לתוכן