ניתוח לתיקון מחיצה באף

ניתוח לתיקון מחיצת האף נועד לטפל בסטייה או חור במחיצת האף. האף בנוי מעצם בחלקו העליון ומסחוס המפצל את חלל האף לשני נחיריים, הנקרא "ספטום" או "מחיצת האף". מחיצת האף עלולה לסבול מסטייה מלידה, כתוצאה מחבלה או בשל גדילת סחוס המחיצה בצורה בלתי שווה במהלך החיים. סטייה במחיצת האף עלולה להוביל להפרעה בנשימה וכתוצאה מכך, לנחירות והפרעות שינה. ניתוח לתיקון מחיצת האף, בין בשל סטייה או בשל חור, נועד למטופלים אשר נשימתם נפגעה כתוצאה מצורת מחיצת האף.

מהלך הניתוח ?

במהלך הניתוח משתמש המנתח באנדוסקופ, שהוא מכשיר רפואי מתכתי, אשר בקצהו אור ומצלמה ו/או כלים לחיתוך. במידה ומדובר בסטייה במחיצת האף, יחתוך המנתח את הסחוס כך ששני צדדיו יהיו סימטריים ולא תיווצר הפרעה לנשימה. במצבים מסוימים המנתח יצטרך לקבע את הסחוס במקומו על ידי החדרת מייצבים לאף )או טמפונים(, אשר יוסרו מספר ימים לאחר הניתוח. ניתן לשלב ניתוח זה עם ניתוח פלסטי של האף.

התאוששות והחלמה:

הניתוח נעשה בהרדמה מלאה. הגישה לאף נעשית דרך הנחיריים כך שאין צלקות. לאחר סיום ההליך הכירורגי שוהה המטופל כשעתיים במחלקת ההתאוששות, כדי לוודא התעוררות איטית ובטוחה מהניתוח, ולאחריה משוחרר מבית החולים. ההתאוששות מהליך תיקון מחיצת האף היא יחסית מהירה. עם זאת, ייתכן כי המטופל יסבול מדימום וגודש באף בעקבות הטיפול. בדרך כלל ניתן לשוב תוך מספר ימים לתפקוד יומיומי רגיל ולעבודה משרדית קלה. כ – 5-7 ימים לאחר הניתוח מוזמן המטופל לביקורת אצל הרופא המנתח. במידה ומופיע דימום או חום גבוה מעל 38.5 מעלות או אם הוא סימפטומים מדאיגים ופתאומיים אחרים יש לדווח על כך מיד וללא דיחוי לרופא המנתח או לאחות התורנית.

נגן וידאו
דילוג לתוכן