ניתוח טורבינות האף

מהן הטורבינות?

טורבינות האף הן הבקר העיקרי של זרימת האוויר באף. יש לנו שלוש (מדי פעם 4) טורבינות בכל קיר צדדי של האף שלנו. הטורבינה התחתונה היא הגדולה מבין הטורבינות, ומשחקת את התפקיד המשמעותי ביותר בתפקוד הנשימה של האף הרגיל. הרירית העוטפת את הטורבינה היא רקמה חיונית לתפקוד נשימתי תקין. תפקידיה כוללים לחות האוויר, סינון האוויר וחימום האוויר הנשאף. חסימת האף כתוצאה של גדילה של הטורבינות התחתונות היא בעיה שכיחה, וכאשר טיפולים שמרניים יותר נכשלים (סטרואידים באף, טיפול באלרגיה ושטיפות במי מלח וכו ') ניתן לשקול ניתוח.

מה תפקיד הטורבינות?

הטורבינות ממלאות תפקיד קריטי ב'מחזור האף'. זהו מאפיין חשוב בפיזיולוגיה של האף. הרקמה של הטורבינות עשירה בכלי דם ומאפשרת לטורבינות להתנפח ולהתכווץ בקצב. מחזור זה גורם להגדלת הטורבינות לסירוגין מדי פעם בין שני צידי האף, וגורם לחסימה חד-צדדית תקופתית בערך כל 3 שעות. חלקנו מבחינים בכך ואחרים לא. בנוסף, בשינה מחזור זה גורם לגודש בצד התחתון של האף, ולצד למעלה של האף להיפתח; ואז כשאנחנו מתגלגלים לצד השני הגודש הופך צד.

איך מבצעים את הניתוח?

טכניקות שונות ומגוונות נועדו לצמצם את גודל הטורבינות התחתונות. חלק מההליכים פשוט דוחפים את הטורבינות לצדדים (לעתים קרובות נעשים בשילוב עם ניתוח להקטנת הטורבינות), חלקם מצמצמים את גודל החלקים הגרמיים, חלקם מקטינים את גודל הרקמה העוטפת את העצם, וחלקם מפחיתים את מבנה העצם וגם את הרקמות. ללא קשר לטכניקה, מרבית המנתחים מנסים לשמר כמה שיותר רירית, זה מאפשר להמשיך בפיזיולוגיה הרגילה של האף.

לרוב, ניתוח להקטנת הטורבינות מבוצע בשילוב עם ניתוח תיקון המחיצה או ניתוחים אחרים באף כגון ניתוח סינוסים או ניתוח אף קוסמטי.

מה המטרה בניתוח?

המטרה של הניתוח היא לשפר את תחושת זרימת האוויר דרך האף, אך לא לפתוח את האף עד כדי כך שיאפשר יותר מדי אוויר לזרום דרך האף, מכיוון שהדבר לא יאפשר פיזיולוגיה תקינה של האף ויגרום לאוויר שזורם דרך האף להיות יבש מדי.

מה קורה לאחר הניתוח?

לאחר ניתוחי טורבינות יתכנו קרוסטות באף למשך 2-6 שבועות. במהלך תקופה זו יש להשתמש בשטיפות מי מלח. בהתאם למצב, ייתכן ויושארו טמפונים באף למשך מספר ימים לאחר הניתוח. ככל שמחזור האף נמשך לאורך שנים, לעיתים הגודש באף עלול לחזור מגדילה חוזרת של הטורבינות. במצבים אלה, ניתן לשקול ניתוח חוזר.

מה הסיכונים?

כמו בכל הליך כירורגי, קיימים סיכונים. למרבה המזל הניתוח נסבל היטב ומציע שיפור כמעט אוניברסלי בנשימה באף, ומיעוט סיכונים.

נגן וידאו
דילוג לתוכן